
Navštíveno 18088x

a vůbec vývoj v autech jako takových? Za mě je to velmi, ale velmi špatná cesta a nechápu tak tohle dospěje? Auta čím dál víc vypadají stejně, naprosto bez ducha a když jsem včera potkal nového Focuse, tak si říkám to to sakra je za novou KIU? Ta samé nové BMW 1čka vypadá jak kdyby to bylo něco od Korejců a ještě ke všemu zmizí 6ti hrnky, budou výhradě 4válce a časem tříválec! navíc ve verzi GT prý bude pohon předních kol!!! Hlavně, že na to cpou velká a těžká kola, ale v zápětí se honí za emisema a spotřebou, pocit z řízení a jízdy už dávno není priorota :-/ Auto musí samo umět zaparkovat a samo brzdit na dálnici při dojetí auta před a mít nejlépe 10ti stupňový automat...
Ano jsem konzerva to o sobě vím, ale některé "inovace" mě nepřestanou fascinovat :-D
Takže co Vy na to?

2

3

4

Já si nemohu pomoct, ale předek jak z číny s xenonama a zadek jak z Astona, k tomu nesmyslně velké kola jak na trakař :-/
Hned jsem si musel spravit chuť u japonců z dílny RWB :-)

2

Aneb dle mě poslední pěkné Porsche byla 993 a starší...

Zas to tak neprožívej :-) Jinak hezkej kousek, klidně by mi mohl stát v garáži, ale držím se při zemi :-D
Co? Všichni posedlý down-sizingem. Mě to je proti chuti. Až budu kupovat další auto, tak koupím auto do roku 98, možná ještě starší, posbírám ND a hotovo. Na co mi je, když dnešní auta žerou o cca litr míň paliva než auta před 20 lety, ale díky milionu přidanejch kurwítkům jsou povětšinu času v servise nebo díky pokaženém kurwítku žere ještě víc než to dvacetiletý auto. Takže za mě příště alespoň 6 válců, benzín, atmosféra.
mě taky nelíbí.....stará je prostě stará :)

24.08.2011, 14:31 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-08-24 14:32:49
Johan: Neprožívám, osobně rád prožívám pocit z řízení auta a to mě bohužel žádné dnešní přeposilované nedává ;-)
Berte to jako odpolední předmět k diskuzi, žádné rejpání... Je tam horko nikdo nechodí do kšeftu, protože je ve městě na chcípnutí :-D
Líbí stará i nová ! Máš štestí že jsi sem nedal Ferrari protože to by bylo přesně naopak :o))
Francouz: Co by bylo přesně naopak? Chceš snad říct, že z těch dnešních přetechnizovaných modelů s launch control aby se v tom šampón rozjel je něco lepšího než byla F40? :-)
ajee, uz jsme zase u samponu... :-)
Za me je top top top 993. A nebo neco ve stylu Singer co tu bylo nedavno,to je taky moc hezke :-)
No to je strašné, že ten vývoj ide dopredu, že je všetko tak brutálne uhladene minimalistické a aerodynamické, no fuj, ja by som to ani nechcel. Ty vole wake up :-))))
mě se líbí, moc. sám jsem se před x lety bál, kam půjde design aut a nakonec to není vůbec špatný
design je peknej o tom zadna ale ja osobne se bojim toho co tu psal tuner napr o bmw,ze budou davat do aut 4valce a 3 valce...a bude to mit 3 turba,to uz je fakt neco spatne :(

24.08.2011, 16:03 |
Alííí Nevím, jestli je to hezkejma pocitovejma fotkama, ale mě se TO líbí...
Porsche si aspon drzi styl, na rozdil od vetsiny ostatnich. Ale stejne mam radsi starsi rocniky.
muSlim: No pokud se Tě zdá, že to jde dopředu, tak asi nemám protiargumenty... Ono to, že to "jde" do předu je na autech opravdu vidět :-D Čím dál víc kurvítek co ubírají radost z jízdy a prodlužujou čas v servise ;-)
cupra.165: JJ Singer je důkaz toho, že to jde moderně a přitom vkusně s duchem...

24.08.2011, 16:46 |
JP Tuner: Vyrábí se to, po čem je poptávka a zároveň to splňuje štos novejch a neustále přísnějších norem, z nichž polovina nemá žádnej smysl. Lidi co si kupujou běžnou 911 se prostě nechtěj prát s řízením na každym metru, chtěj dojet na golf s nepropocenou košilí a nechtěj to omotat o strom až se budou předvádět před milenkou. U běžnejch aut je to to samý, většina lidí se chce autem především někam dostat a to v pohodlí, levně, jednoduše a bezpečně. Přece výrobce nebude přizpůsobovat masovej model několika extrémistům jako jsi ty, to by si to auto v konkurenci ostatních nikdo nekoupil:). Pořád tady máš Caterham a podobný věci, ve kterejch si můžeš nechat zlámat prsty volantem a elektrický tam je jen zapalování a světla. 911 se mi nejvíc líbí 993, ale tohle vůbec neni špatný. BTW tahle generace mi designově přijde spíš jako facelift 997, takže tam nic moc novýho nevidim:)
Osobne mi tam vadi ta uzka "Aston Martin" svetla, ale pocitam, ze si to nove nekoupim, takze to muze byt vyrobci fuk :-)
tak treba zrovna ty xenony mi jako krok vpred prijdou :-)
jinak srovnavat stylove GT nahore s ultimate karama typu F40, nebo tema tunakama na slickach je dost mimo. koneckoncu ve stuttgartu ti i dnes prodaji auto bez klimy.

24.08.2011, 20:41 |
.mycTD | Upraveno: 2011-08-24 20:42:23
a ta podobnost 130 s i30 je sice mazec, ale asi to nebude vina nemeckych soudruhu :-)
(zrovna 1er teda povazuju za jedno z pozitiv daunsajzinku)


24.08.2011, 21:43 |
X-sat (M)
i30 hezčí ;-)

24.08.2011, 21:48 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-08-24 21:49:24
JP: Porsche 911 bylo vždy o svezení a ne s tím jezdit ve flanelce na golf, na to jsou jiné káry. Ale chápu lidi jsou čím dál línější a čím dál větší ovečky ;-)
.mycTD: Až na to, že F40 padla až po nahození značky Ferrari někým jiným, rozhodně jsem jí ani v nejmenším nechtěl srovnávat s 911tkou. Co se týče BMW, je to k pláči a vidím to stejně jako satelit ;-)
sorry, F40 vlastne srovnavas s gran turismem obecne (ty tomu myslim rikas pretechnizovany model pro sampony).

25.08.2011, 06:52 |
hanzz no, nevím, co se občas bavím s pár majiteli autoservisů, co znám, tak jim ty nový trendy a autoprůmyslu docela vyhovují :)

25.08.2011, 07:36 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-08-25 07:45:47
.mycTD: Ty seš fakt natvrdlej a vše co napíšu převrátíš. Já F40 srovnával s dnešní produkcí, respektivě se zeptal co je na té dnešní lepší než na F40. Ano F40 byl výroční model a proto to nebyl úplně správný/srovnatelný příklad, ale tak snad nádherná 288GTO, či 308GTB už bude. Ty auta mají charizma, ducha a nádherné tvary nehledě na čistě funkční techniku bez berliček.
hanzz: JJ není nad to prodávat drahá kurvítka a senzory a jen měnit díly podle diagnostiky. Ono to už se servisem nemá nic společného, dneska se mění jen díly :-/ Krásný příklad vyprávěl známej. Přestával mu řadit 7q automat až to dořadilo úplně. V servisu resume výměna zo nový asi 180tKč... Naštěstí má známého v pobočce ZF u nás na Borech, tak mu zavolal a prý jo, to je známá vada, je tam vadné gufero co propouští a neudrží olej tam kde má být. Vyřešila to součástka bratru za 250,- a trochu náročnější rozborka. Jóó pokrok je pokrok :-)
Po dlouhé době rozumný článek na idnes a celkem k tématu:
[ Link ] Absence výpušťáku u BMW mě pobavila :-))
T2: dle mě zas tak rozumný není, protože mi něco říká, že novější BMW maj výpušťák pod plastovým krytem, proto nejde hned vidět
Myslim, ze je tam rec o vypustaku na prevodovce a BMW neni prvni vyrobce, kterej to prestal delat.
Mam dojem, ze na Astre vypustak nebyl, jen kontrolni, kterym se to dalo vycucnout a naplnit.

25.08.2011, 11:02 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-08-25 11:02:42
tappaja: JJ proč to dělat jednoduše... Tchánojc teď mají v háji palivové čerpadlo na C-Maxu a konstruktérům asi přišlo zbytečný mít pod sedačkou otvor s plechovým víčkem jako "normální auta" aby byla výměna otázka 1/2hod. i s kafem, ale takhle musí komplet výfuk pryč, komplet plasty, vyndat nadrž, no pěkná drbačka :-/
to u fordu bylo vždycky......bez prasení musí nádrž dolů. s prasením se dá ten plech pod sedačkama zvětšit flexou.

25.08.2011, 12:07 |
RedBaron | Upraveno: 2011-08-25 12:08:35
Nová 911 se mi strašně líbí ale pokud zvětšili rozvor o 10 cm, zvětšili přední rozchod a na zadní nesáhli, pokud kdysi mrštná lasička váží dneska víc než před patnácti lety sedan pětkové řady od BMW a pokud i takhle sportovně zaměřený auto musí dostat elektrickej posilovač, kterej neušetří nic ale připraví řidiče totálně o skutečnou odezvu, tak ten směr jde opravdu trochu doleva a tohle auto obere o nutnou dávku charakteru ve prospěch stability na dálnici a místa na zadních sedadlech...
BTW Olej se dá z vany vysát i bez výpušťáku.

26.08.2011, 14:40 |
Conan Pěkná 911-tka ...

26.08.2011, 19:18 |
Honza2.016v | Upraveno: 2011-08-26 19:20:57
k tématu:)
jo šlo by to.. svým způsobem se mi nový supersporty líběj... ale nemuselo by to bejt tak přetechnizovaný... (polovinu serepetiček chtěj zákovy, polovinu zákazníci, přesněji si to myslí nějakej manager v marketingu)
Ot:)
Dneska každej řeší poslední eurocent a gram CO2 co jde do ovzduší - takže se všecho rapidně odlehčuje - COŽ NA AUTECH ale VIDĚT NENÍ. Design komponentů ( a to i poměrně kritickejch jako např. brzdovej systém) jde na(někdy za) hranici vlastností materiálů- takže to co před 10-15 lety vydrželo 1mil km na autě teď vydrží 300-500...
Moc tomu nepřidá fakt že auto napěchujou všemožnejma serepetičkama pro "šampóny a manažéry" a berličkama pro "telata za volantem" , který se ve finále poserou a to tak že ani autorizák neví... a přitom pak celou závadu způsobuje např. opálený relátko, který ale diagnostika nevidí..takže servis vymění půl auta bez výsledku..
design aut už lepší nebude, protože se řeší i nějaká ta ochrana pasažérů a chodců, takže se dělaj nafouklý , těžký příšery vážící skoro dvojnásobek toho co předchůdce před 20 lety... mě samotnýmu se to nafukování nelíbí - přestože sou auta větší, víc prostoru v nich nepociťuji, spíš naopak...
když si budu kupovat další "civilní" auto bude z doby před rokem 2000, ideálně kolem roku 90...
PS: sem poměrně mladej a tento směr kam se celej automobilovej průmysl uchyluje se mi nelíbí (přitom mě živí) preferuji školu 60-80let a můj sen je fiat 128 rally v dobový sportovní úpravě:)
Honza2,016V: Krásný souhrn, jsem rád, že to tak vidí víc lidí ;-)
jj taky to tak vidim,souhlas s honzou.
Taky hážu souhlas na Honzu.
Nejvíc mě ale fakt dovede na*rat, že auta sou jak balony ale kde je teda vevnitř cítit ten větší prostor? Nikde. Ale o tom taky psal Honza...
Pro mě osobně někde čeká Mazda 6 MPS a pokud neshnije než na ní našetřím, chci jí doma. Je to jedno z posledních aut co mě zujalo. Jasně že to není supersport, ale design i vše ostatní sa mi líbí.
Ale uplně nejvíc bych si cákl do textilu, mět možnost koupit uplně nový Ford Probe 2.5 V6 :-) Kdyby se tak dalo dneska koupit 15-20let starý auto uplně nový, tak si pískám :D
Na druhou stranu uznávám, že ty serepetičky v nových autech mají význam, ale rozhodně ne tak zásadní jak se o nich furt klábosí...

01.09.2011, 00:00 |
Daryl (A)
pokud vim tak posilovace funguji jen do cca 50kmh, takze pozitek z jizdy kurvi nco jineho a ne posilovac.
jinak ve svetle poslednich dni se tesim na full electric supersport typu 918.

01.09.2011, 10:40 |
RedBaron | Upraveno: 2011-09-01 10:42:36
Daryle, dnešní řízení obstarává servomotor, kterej točí pastorkem po hřebeni na základě toho, jak ty točíš hřídelí volantu a snímač nasnímá, tudíž požitek z jízdy je v hajzlu, protože nemáš sebemenší mechanickou vazbu na to, co dělají přední kola. Už to chápeš?
Já se na žádný elektrický auto netěším, protože nikdo ještě nedokázal, že je efektivnější vyrobit proud v elektrárně, poslat ho s velkými ztrátami distribuční sítí až do zásuvky, tam ho s dalšími velkými ztrátami nacpat do baterek, jejichž výroba je sama o sobě energeticky náročná (o potřebě jejich likvidace za pár let nemluvě) a z baterek s další kupou ztrát posílat na kola. Podle mě je to holej nesmysl, stejnej jako fotovoltaický elektrárny, jejichž proud vyrobit stojí 5x tolik a všichni to dotujem nebo řepková nafta, kde na výrobu litru projedou v traktoru dva litry tý "špatný" nafty z ropy...
RedBaron: Kde to mám podepsat? ;-)

01.09.2011, 12:04 |
Daryl (A)
RB: pointa je v tom, ze to efektivnejsi muze byt.
1) elektrinu si muzes vyrobit bud fotovoltaikou, nebo vetrem, nebo cimkoli jinym coz vyuzijes NEJEN pro auto. Ropu proste musis koupit, zpracovat a distribuovat.
2) elektrina uz vyrobena je. Elektromobilita zvysi potrebu vyroby jen nepatrne - cili zadne nebo zanedbatelne dodatecne naklady.
3) efektivita elektromotoru s bezprevodovym prenosem na kola je 95%. Nejefektivnejsi spalovaci motor se pohybuje nekde kolem 40%.
4) tyto hodnoty jsou jiz ted, kdy je elektromobilita v plenkach. Ucinnost elektromotoru, baterii a dalsi technologie se zacinaji rychle vyvijet. Za rok nebo dva budeme nekde uplne jinde.
5) likvidace baterii ? A jak se likviduji dnesni baterie? Tuzkove, z mobilu, autobaterie ... prumerna zivotnost baterie elektromobilu se pocita na 5-10 let (dle poctu kilometru ci cyklu = za jak dlouho udelas 2000 nabijecich cyklu ? Ja delam jeden za 2 dny = pocitej). Nehlede na to, ze jiz dnes jsou vyvinuty baterie, ktere maji na 1 kg 10x vetsi kapacitu a nabiji se 50x rychleji.
Proste ty argumenty jsou neuveritelne mimo misu a rozsiruji je ... co si budem povidat. Rozhodne 1kW elektriny vyrobis efektivneji a s mensimi emisemi vcetne ztrat nez 1kW vykonu benzinoveho motoru. Nehlede na to, ze pripadne emise dokazes v miste vyroby (jednom centralnim) kontrolovat a eliminovat mnohem ucinneji nez v milionech samostatnych jednotkach (motorech automobilu) s ruznou urovni techniky a stavu.

01.09.2011, 12:20 |
Daryl (A) | Upraveno: 2011-09-01 12:25:45
Holej nesmysl je pokracovat s fosilnima palivama ktery dochazej a ktery behem par let vystoupaji na tak nesmyslnou cenu, ze to bude neuplatitelne. I samotna rafinace benzinu je tak nakladna, ze kdyby se energie spotrebovana pri samotne rafinaci vyuzila primo na provoz automobilu tak by mozna stacila na stejny objem provozu, jako ziskane palivo :)
Dnes, kdy je to cele jeste v plenkach je jedinou prekazkou cena technologii. Coz vyresi masova vyroba, ktera ceny snizi, zvysi efektivitu a rozjede raketovy vyvoj dalsich technologii a zlepseni. Vem si spotrebu a vykony aut v 20, 30, 50 a dokonce i nedavnych 80 letech. Na 100 koni clovek potreboval 4litrovy motor se spotrebou 25litru na 100 km. Dnes ma 100 koni 1,2 turbo se spotrebou 3 litry. TO same se da cekat i u elektriny a to vime, ze je technologie hodne zanedbana. Japonci vyvinuli elektromotory, ktere nevyzaduji k vyrobe vzacne kovy, kapacita a rychlost nabijeni baterii se zvysuje geometrickou radou ... efektivita taktez. Diky snizujici se cene fotovoltaiky a jeji rapidne se zvysujici efektivite bude mozne alespon castecne dobijet auta jen z fotovoltaickeho povrchu. I kdyby bylo realne ziskat za den nabijeni 10% energie je to bomba.

01.09.2011, 12:31 |
Daryl (A)
Nechci jim delat nejakou reklamu, ale doporucuji si pocist trosku na portale hybrid.cz .
Popravde jedine co je nonsense jsou prave hybridy. Kombinace elektromotoru a spalovaku je takova berlickova kravina. Sice to snizi spotrebue, ale zde tve argumenty plati ..za jakou cenu ?
Reseni je cisty a efektivni elektromobil. Sedan s dojezdem 500km, ktery nabijes behem 10-15 minut odpocinku na "benzince". Kde v tom vidis problem ?
RedBaron:
Přesně tak. Momentálně nevidím důkaz toho, o kolik je elektrický pohon efektivnější, resp. "ekologičtější".
Chce to začít vyrábět novou ropu :D

01.09.2011, 14:10 |
RedBaron | Upraveno: 2011-09-01 14:12:41
Daryle, jestliže mluvíš o 95% účinnosti motoru, který je přímo na kole a 40% účinnosti spalováku, těch zbylých 55% ztrát hravě doženou ztráty po cestě energie do toho auta, mimochodem energie rovněž vyrobené spalováním fosilních paliv nebo jaderné. Jakou má účinnost elektrárna? K jaké ztrátě dochází při distribuci? K jaké ztrátě dochází v bateriích? A ten rozdíl je smáznutý.
Těch elektromobilů je na světě pár stovek, až jima budeš chtít nahradit všechna auta, co tu jezdí, tak jenom z baterek bude tolik ekologický zátěže, že spálené fosilní palivo je proti tomu malý čajček. Nehledě na to, že pokud bude všechna doprava na elektriku, těch elektráren bude rázem muset bejt dvakrát tolik. O finančním aspektu vůbec nemluvě, to je a ještě desítky let bude nesmysl non plus ultra a prachy na dotace taky musel někdo vydělat a že by přitom neznečistil přírodu, to už si doufám nemyslí ani ten největší naiva a snílek...

01.09.2011, 15:04 |
Daryl (A)
Chces rici ze velka elektrarna (vodni, vetrna, atomova ale treba i uhelna) ma stejne efektivni vyrobu energie jako spalovaci motor 10 let stareho auta ? A ze generuje stejne emise v ekvivalentu daneho vykonu ? Ztraty po ceste nejsou tak velke jak pises. Jiste rozvodna sit ma nejakou rezii, ale rozhodne to nejsou desitky procent. Neblazni.
A hlavne si udelej jednoduchy prepocet za kolik penez vyrobi 1kWh spalovaci motor a za kolik ji dostanes z distribucni site ? Je to pomer VICE nez 1:10.
Nehlede na to, ze pokud se preci jen zvedne pocet potrebnych elektraren (coz ale vypocty vyvraceji = kolik elektraren se muselo postavit kdyz prisly na trh mikrovlnky nebo mycky nadobi ?), pak logicky cena klesne efektivita ziskavane (vyrabene je v tomto kontextu divne slovo) energie stoupne. samozrejme jednorazovou vymenou te miliardy aut, ktera po zemekouli jezdi za elektromobily by nejspise takovy problem prinesla, ale to nehrozi.
A jak jsem psal, likvidace baterek je problematika, ktera tu je at uz elektromobily jezdi ci nikoliv. POdil zateze elektromobilu vuci ostatnim zdrojum je zanedbatelny i kdyby po planete jezdilo 1% elektromobilu z celkoveho poctu aut (coz je velke cislo).
Nevim jake mate predstavy o tom, kolik zere takovy elektromobil, ale treba v bezne domacnosti (2kk) by kazdodenni uzivani elektromobilu zvedlo naklady na energii asi jen o 10-30% ( u mne kdy platim mesicne 1100 kc je 375kc mesicne za dobijeni auta pusinka ) je opravdu rozdil oproti benzinu nebetycnej.
Cena energii je dana trzne a lze ji primo prevadet na vykonnostni jednotku ..z cehoz vyplyva, ze pomer 1:10 mluvi za vse. Ekologicka likvidace (recyklace) baterii rozhodne zatizi zivotni prostredi stomilionkrat mene nez 10tilety provoz passatu TDI.
S aktualnim najezdem mne benzin stoji rocne 80-100.000. U elektriny jsem nekde na cca 5.000 o servise nemluve.
Baterie vydrzi 5 let, za posledni rok klesla cena baterii na mene nez polovinu takze ty co dnes stoji 200k budou za 5 let za 10t (nebo jejich ekvivalent).
Nabijeni ze solarnich panelu jejichz cena taktez diky masovejsi vyrobe klesa kazdym dnem je cista energie .. nejcistsi jaka muze byt a v kontextu vyvoje by to i mohlo dostacovat pro denni provoz auta.
Jako halo ... na tohle proste neni argument :)
jaký konkrétní auto by jste teda volili r.v.1990 - 2000?

01.09.2011, 15:20 |
hanzz | Upraveno: 2011-09-01 15:21:39
Daryle, neděláš energetickýho poradce Straně zelených? :)
O tom, že za 20 let dojdou fosilní paliva slýcháme pravidelně od 70. let. Realita je ale taková, že se nacházejí jejich nová ložiska. Ale jednou určitě bude jejich využívání natolik neekonomické, že lidé přejdou na jiné zdroje. Doba železná také neskončila proto, že by došlo železo, že... :) Ale DŮLEŽITÉ je, aby se tak stalo na základě nezmanipulované ekonomické kalkulace!
Nynější situace, kdy jsou energie politicko/byrokraticky rozdělovány na špatné a dobré a jedny tak zatěžovány daněmi a druhé naopak dotovány, je hrozně špatně. A doplácíme na to v první řadě my, spotřebitelé!
A to píšu jako člověk, který sice miluje vůni benzínu, ale je zároveň nakloněný využívání elektromobilů. Ale musí to být na základě racionální kalkulace, ne na základě pomýlenou ideologií ovlivněné politiky ... která je navíc dělána tak, že na ní profitují někteří jedinci a společnosti na úkor nás všech ostatních.

01.09.2011, 15:26 |
Daryl (A)
tak si myslim, ze prave benzin je i v tomto ohledu ta nejhorsi energie, jaka te muze napadnout :)
Nedelam energetickeho oradce. Jen ctu ... uctenky z benziky :)
Midi34:
Ford Probe 2.5 V6
Mazda 626 GF 2.0 100KW
Mazda 323f BG GT 96kw :-))
Jo, každý má nejaký vkus.. Kdyby tyhle fára šli koupit nové :-/

02.09.2011, 07:49 |
hanzz Daryle, také mne moc netěší účty z benzínky. Ale problém není v tom, že by ropy bylo málo nebo byla drahá. Problém je v tom, že tolerujeme, že si nějací politici myslí (a nebo jsou někým motivováni, aby si mysleli), že je dobré naftu a benzín zatížit drastickými daněmi a těmi naopak subvencovat jakoby "ekologické energie".
Takže ať si klidně každý kupuje energii jakou chce, ale hlavně ať si jí může koupit za reálné tržní ceny, tedy ne ceny ovlivněné státními zásahy.
Kdyby jsem si mohl vybrat nové auto pro radost z let 1990 -2000 v nějaké rozumné cennové, tak si koupím Toyotu MR2 SW20 revize III, a Hondu CRX EE9 Vtec.

02.09.2011, 10:10 |
Daryl (A)
Hanzz: spotrebni dan na benzin dela nejakych 16kc na litr. TUdiz i bez dane jsi na 20kc a pri snove spotrebe 5/100 mas 100km za 100kc oproti elektrickejm rekneme 25kc. A to elektrika neni nijak dotovana ani zvyhodnovana. Aspon ne u nas. Nebo o tom aspon nevim.
energie není dotovaná? A těm paznechtům s fotovoltaikou se platí za kilowatu 15 vočí....ha ha ha.

02.09.2011, 10:51 |
Daryl (A)
a co ma fotovoltaika spolecneho s mym autem ? TO je pak spise naopak ne ? Pro bezneho uzivatele je elektrina timto znevyhodnovana ne ? Dotovana je mozna vyroba ale ne spotreba elektriny ... pletes hrusky s jabkama.

02.09.2011, 12:15 |
hanzz Daryl, ale já netvrdím, že se elektřina oproti benzínu nevyplatí. Dokonce si umím představit, že na čistě ježdění po městě mám elektromobil. Švagr si nedávno koupil elektroskůtra a je to docela sranda. Nejsem žádný benzínový purista :)
Jenom chci, aby měly všechny energie na trhu stejné podmínky, a aby si mohl každý vybrat, co mu vyhovuje.

02.09.2011, 15:50 |
erix7 (K)
byla jeba, je jeba, bude jeba. proste 911
A jak dlouho asi vydrzi elktrina bez nejake spotrebni dane? Na LPG to chcou taky napalit... Masovejsi vyuziti elektromobilu si vyzada dost znacny investice do rozvodove soustavy a nabijecich bodu. Dalsi naklady si vyzada zvysujicise podil fotovoltaiky a vetrnych sracek. Uz ted by stacilo aby v nemecku poradne fouklo a spadne jim sit. S trochou stesti to odsere i ta nase.
Ono je to totiž takto:
Elektřina či elpégé, stejně s náma stát vyjebe...
Za chvíli bdue spotebka aj na LPG, pak na elektřinu až si jí budeš pichat do auta, pak bude pohon na sračky, tak bude každé hovno muset být podle standardů EU, protože jen správný tvar a konzistence, zajístí vysokou účinnost a pak bude aj to hovno podléhat spotřební dani.... Nekonečný kolotoč ojebávání občana nás čeká.
Kucííí poďte je postříléééét
Poslednich kolik, 6 let, je to porad stejny auto, pripada mi ze vymeni zadni svetla, daji tomu nejaky jiny kola a hura, nova 911, uz je to nuda. Posledni hezkej zachvev 911 byla gt3 rs. Z tech novych "super aut" se mi libi akorat Corvetta a nova M3, ta mne nijak nezaujala do chvile nez jsem ji videl na zivo. Jeste je hezka 458 Italia Spider.


03.09.2011, 16:59 |
hifim@ni@k | Upraveno: 2011-09-03 17:00:55
O energie apod viz výše se moc nezajímám, nemám tudíž potřebné info. Ale asi každému je jasné, že pokud ti nahoře přijdou o zisky, tak to z nás budou muset dostat jinde. Takže v žádném případě nevěřím, že na elektřinu budeme jezdit a v peněžence nám zůstane ten rozdíl oproti benzínu. A pokud sleduji vývoj např těch baterií, tak to není žádný zázrak. Tímto tempem se dostaneme k autu, které ujede 500km, nabije se za 20min a ty baterie vydrží 5-10 let tak možná za dalších 50 let.
Mně spíše zajímá jiná věc. Opravdu si někdo myslíte, že vzhledem k nárůstu populace a současnému stavu přírody je možné ještě něco zachránit? I kdybychom teď okamžitě přestaly používat vše na benzín a naftu, tak si myslím, že je stejně pozdě. Už jen to množství lidí, náš odpad, emise související s topením, svícením atd atd musí stačit bohatě na katastrofu. Ale třeba jsem jen pesimista.
Ani nevím, jak jsem se od Porsche dostal až sem.
Ono ovlivnit tak rozsahlej ekosistem jako je na Zemi neni jen tak. Sopky jsou vetsi problem nez cela automobilova doprava.
Dalsi problem je, ze Eu + dejme tomu USA se snazi o nejakou regulaci emisi a ochranu prostredi. K cemu to je kdyz Cina a Indie na tohle donedavna regulerne srali a ted jen tak na oko neco delaji. Sakra, ty staty maji kazdej pres MILIARDU lidi! Ty lidi musi nekde pracovat, zit a neco zrat. Takze tam ted jede prumysl na plny pecky. Jedinej vysledek je, IMHO, ze zapadni civilizace se stava tezce nekonkurenceschopna a sracky do prirody vali dal. D
Afrika taky celkem sranda. Ropny spolecnosti maji pri tezbe problemy. Sem tam unik skoro srovnatelnej s tim v Mexickym zalivu, ale je to v Africe, tak no stres. Pri tezbe je problem se zemnim plynem. No jo, ale co s nim? Infrastruktura neni, tak se na hulvata pali jak to jde z vrtu!
V morskym dnu jsou ulozeny sileny kvanta metanu. Na Sibiri taky v permafrostu. A na obou mystech staci relativne drobnej rozdil teploty( rika se + 5 stupnu) a uvolni se toho takovy kvanta, ze nabereme smer Venuse. Metan je podstatne vetsi svinstvo nez to "zle Co2". Takze az se zase bude psat o podmorske sopce, doufejte, ze se neuvolni par desitek milionu tun plynu:)
My ale budeme resit filtry pevnych castic pro moderni diesly (ktery stejne ty nejmensi a nejvice problematicke castice nezachyti, zato se po 150k km ucpout a budou potreba vymenit) nebo zarovky (pri vyrobe kterych se priroda zasere rtuti) a budeme se bit v prsa jak zachranujeme planetu.
JO, uz maji ty solarni panely kladnou bilanci? Nebo se furt spotrebuje vice energie na jejich vyrobu, nez u nas zvladnou vyrobit za svoji zivotnost?
kozlustechnykus: stále sou solární panely tou největší pastí na idioty. Děda se o tohle hodně zajímá a dva roky zpět na to nadával, že nechápe, jak někdo může tvrdit, že solární panely jsou "EKO" zdroj elektřiny. - Jenže tohle si některé rozkvetlé mozky vysvětlit nedají.